bila aku terlupa...

salam readers. . .

bila aku terlupa makan ubat...

: mata gatal-gatal
: dalam telinga sakit sangat
: dalam tekak gatal-gatal
: hidung gatal-gatal
: hujung bibir mula kering dan gatal
: muka mula gatal-gatal
: aku mula resah dan gelisah
: badanku mula merasai ketidak selesaan (ayat tak buleh bla..)
: kepala aku mula gatal-gatal jugak
: aku mula rasa nak marah-marah orang sekliling
: semua kerja yang aku buat tak kena
: aku seolah-olah sukar untuk bernafas
: aku terasa ingin tidur sambil menekup muka ku dengan bantal busuk kesayangan ku

itulah yang terjadi bila aku terlupa makan ubat! haha

aku ialah seorang gadis yang menghidap penyakit SINUSITIS atau lebih dikenali resdung (hehe..suspen jer nih)
aku tak tau aku tahap mana.tapi sewaktu aku check di klinik berhampiran di rumah aku,doktor tersebut terkejut melihat keadaan di dalam hidungku yang sudah sangat bengkak!
ye,aku mmg rasa aku dah macam kritikal dah sebab aku cili pun aku tak boleh nak makan.
kalau makan,konpem lepas tu hidung aku gatal2..
bau2 masakan yang menusuk hidung pun aku tak dapat bau kerana akan menyebabkan aku mula bersin.

Resdung ialah merupakan virus kanser yang hidup di bawah lapisan kulit.Ia mengalirkan darah kotor yang menjadi punca kepada kerosakan kulit muka.Virus ini turut mengalir bersama darah yang boleh menjadi punca kepada kerosakan organ-organ tertentu dalam badan.Simptom resdung ialah seperti sakit kepala, gatal-gatal, rambut gugur, hidung berair, bersin selalu, mulut berbau busuk,mata gatal-gatal,penglihatan kabur,telinga gatal,seluruh muka gatal,jerawat biasa atau batu,muka berbintik hitam,kahak banyak di kerongkong,gatal pada badan tertentu serta hidung berdarah.(sumber : sini)

laporan akhbar juga mengatakan bahawa resdung membawa risiko jangkitan otak.
tengok sini.

aku harap2 la resdung aku cepat sembuh....


Comments

Zaidah said…
banyak makan ubat...n jangan makan seafood...
bspotgurl said…
semoga cepat sembuh. jgn lupa makan ubat tau
zaidah:insyaAllah ;)

bspotgurl:oke dear :)
adrinaqamarina said…
a'a kan,,,
kalo lupe makan ubat,,,camtu la jadinye...
t jangan lupe makan ubat oke!
=)
rina:hehe.tau xpe.merana gile law lupe mkn ubt ;)

oke dear ;D
Tapak Kaki said…
resdung = rest+hidung.. jadi kena la rest hidung tu.. mcm mana nak rest hidung, lu pk la sendiri.hehehe.. get well soon ok
hahaha..rest hidong??adei.bg tips2 cket.
xpenah di buat org ni..hahaha..

oke ;)
Syafrizal said…
saya pun ada resdung tapi tak serious sgt..
skrg saya amalkan herba HPA.. memang berkesan kalau bab keluarkan toksik resdung ni
awak kene pantang makan ayam
cuma ayam organik je elok...
seafood pun kene kurangkan hehe
sy pnh mkn ubt dr hpa tp x jd.
sy mkn ubt dr kedah...ok la..
p skang ubt tu hbs,mak sy pon xgtau org tu lagi..huhu..
ayam?huhu..
seafood?hahaha..feberet tuh..

Popular posts from this blog

life being as an accountancy student .

Resepi Tat Telur yang sedap memang sedap! :)

Resepi: Cornflakes Madu @ Honey Cornflakes