i am terengganurians! so what??

salam readers. . .

aku tade ape nak membebel sebenarnye nih.tapi,dah lumrah pempuan suke membebel,aku nak jugak la membebel cket di petang2 yang redup ni*kat umah aku jer..hehe

aku ni mmg dilahirkan di Bandaraya Kuala Terengganu pada 19 july 1990*mude lagi nih..huhu
dan disebabkan itu jugak la aku ni mmg TERsangat la pure keTerengganuannya...hehehe*bangge cket
dan aku jgk mmg sangat2 dan tersangat la pekat berbahasa Terengganu.sanpai kat kolej pon aku takleh tinggal bahasa aku ni walaupun aku menCUBA untuk berbahasa standard.haha.last2 aku gitau kat kawan2 aku ni,aku nak cakap bahasa terengganu jugak.haha..

tapi kan..
kat blog ni aku tak leh la nak tulis sume entri aku dalam bahasa terengganu.kenapa?
bukan sebab aku malu jadi rakyat terengganu dan jugak bukak sebab aku malu ngan bahasa yang aku gunakan ni..CUMA...
bloger2 bukannye sume orang terengganu kan?so,kalau aku speaking terengganu aku kat sini,mmg takkan ade yang paham kot.huhu.sebab bahasa terengganu ni unik*unik ke?haha
ejaan-ejaan kami pon pelik.*tau ke??
ni hah contohnye..

'nde'
'enja'
'gok'
'bolok wok'
'sere'

byk sgt la kalau aku nak list sume.huhu.
tapi kalu korang nak tau bahasa2 pelik nih..hehe*nk ke?
korang click je kat sini k!

so,aku harap mane blogger2 dari terengganu,jgn la marah pulak kalu aku tak gunakan bahasa negeri kite ni ye ;))

Comments

Popular posts from this blog

life being as an accountancy student .

Resepi Tat Telur yang sedap memang sedap! :)

Resepi: Cornflakes Madu @ Honey Cornflakes