SEGMEN JOM BERKENALAN


aku dengan rasminya telah di'tagged' oleh IQBAL sejak 21 Disember harituh lagi. hehe. tapi seru nak buat baru sampai nih. mekaseh tag aku sebab kalau orang tak tag memang aku tak buat.haha. segmen ni adalah hak milik LOQMAN HAKIM. dan tarikh tutupnya adalah pada 3/1/2011. huh.aku dah kat kolej time tuh. gudbye lah belog kesayangan aku nih! haha. boleh klik pada gambar atau nama untuk details. ;)) oh ye.ada TUJUH soalan wajib jawab. err. macam exam pulak ghase. oh.baru sedar aku juga telah di tag oleh cik mimie. sori dear. tak perasan :P

1) APAKAH STATUS ANDA?
apa nak jawab eyk? eleh. cakap jelah single. malu kunun. haha. oke single.
2) CERITAKAN TENTANG DIRI ANDA.
hye korang. nama aku sama je macam nama blog ni. umur aku 20 going 21. oh no. muda bergetah lagi tau. ahaks. now, aku still lagi belajar kat UITM DUNGUN, uitm dihatiku dalam jurusan PERAKAUNAN. nak pecah otak aku ni babe belajar akaun. rumah aku kat kampung yang dah moden.haha. dulu kampung aku hutan je. sob sob sob. sekarang jalan raya dah besau gedabak. bangunan dah banyak. pulak tuh dekta kampung aku ada AKADEMI BOMBA DAN PENYELAMAT MALAYSIA yang terbesar kat Asia Tenggara kot. kalau tak silap lah. tapi memang boleh buat aku sesat kalau masuk.haha. lupa...nama kampung aku Kampung Wakaf Tapai. aku anak sulung dari tiga oranga di beradik dan aku satu-satunya anak perempuan. wohoo. tak best langsung. borink gila. tu jelah kot.
3) CERITAKAN TENTANG BLOG ANDA.
errr.apa lah eyk. blog ni more kepada personal jelah. tempat merapu. tempat cari duit dari nuffnang!!! hoyeah. tempat cari jodoh buleh jugak. haha. tempat aku rasa nak stalk bloggers yang hensem pelus cun malatops. hahaha. jangan segan silu nak melepak kat blog aku ni ye. sebab blog ni memang PINK! auww.. tadek kena mengena langsung. hoho.
4) APAKAH PANDANGAN ANDA TENTANG DUNIA BLOG
blog ni bukan medan untuk menulis segala-galanya. tak perlu nak cerita gebang-gebang pasal semua hal. uhh.kepedasan di situ. hee. blog ni memang best tapi kena pandai manfaatkan. kalau tak, cari pasal la korang!
5) NASIHAT ANDA KEPADA RAKAN-RAKAN YANG NAK BUAT BLOG
jangan letak widget mengarut, takde pekdah. jangan letak lagu yang buat telinga pembaca bernanah. jangan segan silu guna bahasa baku bile menulis blog sebab memang takkan ada orang yang akan gelak kat kau. jangan amalkan 'blog aku suka hati aku lah nak tulis apa' sebabnya kadang-kadang kalau tersilap tulis takut jadi isu. tapi kalau nak rasa blog femes dan terpampang kat depan Harian Metro boleh la terai. jangan sombong dengan orang. jangan malas.err.aku tuh. tulisan jangan terlampau kecik sebab mata aku berpinar baca. 
6) NYATAKAN KEUNIKAN YANG TERDAPAT PADA BLOG ANDA.
errr.. korang rasa? blog ni blog gadis. blog pink. auww.. entri kat sini banyak yang merapu je. haha. tapi kalau korang komen-komen kat sini, memang aku akan pergi balik kat blog korang. hee
7) SAMPAI BILAKAH ANDA AKAN MENULIS BLOG DAN IMPIAN ANDA DALAM DUNIA BLOG?
selagi nyawa dikandung badan. selagi jari jemari masih mampu menulis. selagi line internet tidak putus. selagi korang akan terus sokong aku. selagi korang sayang aku. auww. dan SELAGI NUFFNANG BAGI DUIT. hahahahaha

huh. akhirnya selepas berpeluh-peluh dan gigihnya aku bagi jawapan, akhirnya siap jugak. hoho.  penat....

Comments

Cikgu Akim said…
Nice story la! semoga berjaya capai segala impian yg tersirat dhati~
kalau ada masa jemputlah ziarah rakan2 blogger segmen jom berkenalan d blog saya~

salam perkenalan dri saya bakal guru SP N Biology~

pss:mesti hebat math bakal akauntan kita ni~hehhehe
ooh,..dungun kamoung halaman ku..haha..

mesti org yang tag ko tu hensem kan?..lalala
Hanim Mahali said…
cam menarik segmen ni...
cik tom said…
cik tom pun nak duit dr nuffnang..hehe
dayanadarmawi said…
heyy , slm pknaln , cn we be fwen ?? hee
come vsit my blog :)dont forget 2 follow ea ^^

Popular posts from this blog

life being as an accountancy student .

Resepi Tat Telur yang sedap memang sedap! :)

Resepi: Cornflakes Madu @ Honey Cornflakes