10 June 2011

mengetuk dulang paku serpih, mengata orang dia yang lebih.


.Assalamualaikum.

3, 4 ,5 ,6, 7, 8 ,9 dan hari ni dah 10 june. heh. lame jugak aku tak hupdate. tapi normal la kan. aku bukan blogger tegar nak hupdate doplohpat jam. yedak? aku pun malas nak kejar-kejar trafik. penat je. heh. kalau ikut entri lepas aku bagitau tu last entri sebelum nak pasang stimix kat rumah sewa kan? tapi rasanya macam tak jadi kot. sebab penjimatan sangat diutamakan saat ini. hehe. so, aku TIPU korang lagi. =))



*aku kat rumah ni*



berbalik kepada tajuk entri la. kadang-kadang aku perasan yang kita ni sedap benor duk mengata kat orang lain. tapi kita tak sedor pon apa yang kita mengata kat orang tu sebenarnya sama je macam yang kita buat. dulu aku macam tu ah. suka sangat. haha. tapi, sekarang kalau boleh aku kurangkan lah. dosa beb. kalau macam ni, belajar pun tak berkat. err. yeke?



bila ada sesetengah orang yang cerita keburukan orang lain, aku sinis je dalam hati sebab aku tau dieorang pun sama je sebenarnya. pelik betul aku. nak mengata orang lain buat buruk-buruk, tapi diri sendiri buat jugak. aku dah banyak sabar dalam hati ni. sabar sebab tak aci lah duk mengata kat orang tu sedangkan kau pun buat benda sama. cuma orang tu lebih sikit je buat keji tu. ^^_ tapi, dosa still sama kan? aku ni join jelah tukang dengar sambil mengiyakan. demn. sekali dengan aku dapat dosa free. *sigh*



*iklan*
=))



mengetuk dulang paku serpih, mengata orang dia yang lebih.. aku tak tau lah sampai bila tahap kemenyampahan aku ni boleh tahan. kemenyampahan tadek dalam tatabahasa Malaysia. jangan gatal nak guna pulak. tak pepasal aku kena saman dengan kementerian kan. hehe.



*cermin diri sendiri dulu sebelum mengata orang lain*


terima kasih sebab sudi baca. baca ke? eh.

32 Love Note (s):

JIJI YU said...

ceh blogger tegar hapdet manjang..terasa i nok...heheh..

KAMIHIDUP said...

kadang ada yang cakap 'kereta bapaklah tu, takkan muda dah pakai bmw' dari situ kita dapat tahu yang cakap tu cemburu. tak kisahlah kereta siapa pun, yang penting dia ada. biarkan je. betul tak?

Tapak Kaki said...

ya, aku setuju tu.. baik hidup rilek-rilek tanpa dendam, marah dan segala menda buruk tu semua..

Ain Zulaikha said...

senang cerita lah kan, kita kena tgk diri sendiri dulu baru tgk orang.. semua sama je sebenarnya.. hahhaa

Raji and Yeen said...

hohoho btol jimat dlu.. ak pun xnk psg internet dlu tngguh dh pndah sndri nnti bru nk pasang ;D
skang boleh la jimat dlu~ hohoh

aah lah.. tak perlu lah kita nak kelihatan baik dgn membuka aib org ^^
ak dlu pun begitu.. sekarang dh insaf lah harapnya x.x

SIELA MIKAIE said...

betul..manusia nie mane pernah nmpk silap sendiri..tau silap org lain je.. lepas tu bile dah nampk silap sendiri cube lg nk tegangkan benang basah. hahaha...mcm2 hal...

*papepun beli cermin yg susah nk pecah ye..*

fatenalina said...

:)

Schajar McFlurry said...

kene cermin diri sendiri dulu kot... pastu dari asek mengate orang jer, baek kte nasehat dye baek2... mesti okeyh jer... ^_^

cucu umie said...

kadangkan ayie mengata orng juga sebb terlampau geram sgt dgn diorng mcm diorng bgus sgt..haha jahat tak?? lalla

ABU said...

aku setuju dgn pndat awk dalam entry ni..:)

Syida Shukor said...

High five for this entry !

ibnubaba_04 said...

klu asyik mengata orang..smpai bila malaysia nk maju

Ihsan Arifin said...

chill :) saya ke mari nak cakap awak kurus kurus kurus hehe

Raden said...

sy TERmngata org..salah kah kalo TER?

emieysandra said...

risau tol nk mngata org, sb diri sndiri bkn ckup baik pun =.='

Alia said...

Geli tenguk orang berpura-pura ni --" depan kata lain, belakang, nauzubillah lah kan suka sangat sok sek sok sek. Haish =D

apik pehe said...

hehe..kalau tak tahu buat tu..janganla kata tahu.hehe

misz molecule said...

nak gi rumah iqa..heheh..



betol ckp iqa.



lgpun what goes around comes around aite??

Hans said...

yups
selalu yg kata tu dia buat juga
tapi xsemua
:-)


Maharaja Lawak Episod 11

Shamsuddin Amin said...

suke ngan peribahasa tu...
setuju dgn pandangan anda...

hana sudradjat said...

agreed!

Amanina Sofea said...

hrap2 mcam tu la..
kurangkn mngata kurangkn kontroversi..hee

Solihin Zubir said...

kalau nk menasihat tu, xpela gak.. tp kalau nk ngutuk tu, baik kutuk diri sindri dlu.. heheh..

Encik Psychopath said...

so true.

cik azeya said...

tak suke manusia jenis begini. jenis tak sedar diri. -.-

Arief Arf said...

tak payah pasang streamyx, pakai je wifi free hahaha

miss lolly a.k.a luvfareda said...

HEHEHE! YES BETUL TUUU, MANUSIA MMG GITU KAN...

ENCIK TIKUS said...

hihihi. sweetnya entry nie. kekekek

Far8 budak baik said...

tu ar..ak pun pernah buat mcm tu..
sebab dy kacau adik aku..
marah beb..minta ar kebenaran kat abg dy dulu kn..hahahaha
grrrrrrrr..=)

enyheartsdiamond said...

nak jauhkan diri daripada mengata-ngata org.. tak baik ooo.. nanti Tuhan balas balik kat kita :')

♥ p a A n i ♥ said...

singgah sini :)

Solehah said...

minta dijauhkan..amin..

Copyright© All Rights Reserved Puteri Iqa Izyan