minggu pertama di kolej.homesick.

petang tu, 3 Julai 2010 aku bertolak dari rumah lebih kurang pukul sampai mati

2.30 petang lepas dah siap makan tengahari dengan family

perjalanan aku ke kampus mengambil masa berjam-jam sampai aku dapat tidor dengan nyenyak.hehe

tipu!

sejam je nak balik kampus

sampai je kat kampus,aku pergi daftar

lepas tu angkat barang-barang masuk bilik

sebelum tu,time tengah daftar ada la sorang classmate ni tegor aku

“kak iqa!! kite same bilik”

“yeke?bising la bilik nanti.hehehe”

rommate aku ni namanya Elyana.bukan penyanyi tu.hehe

EL ni mulut dia bising.sekali dia gelak,satu level dengar.haha

lepas tu,aku pun masuk la bilik

kemas-kemas mana yang patut

yang penting dapat loker besar

meja study pun best

bila dah siap kemas aku lepak-lepak atas katil dulu

penat sangat weh

oh ye.sebelum tu aku sapu-sapu bilik dulu dengan pinky-pinky broom aku

lepas dah setel semua kemas bilik

aku pun melepak kat meja study

tak tau nak buat apa ni

budak-budak bilik lesap ke mana pun aku tak tau

teringat la pulak kat jadual kelas aku

so,aku pun buat la jadual

yang penting

KHAMIS

tadek kelas

tapi kan..

tak tau kenapa aku tiba-tiba HOMESICK

T_________T

uwaaaa!! nak balik

nak balik

tanak duk sini

semalam aku beradu kat bilik kawan aku

memang syok la tidor

dah penat sangat kot

bangun pun time subuh

lepas bangun aku masuk bilik then,

sembahyang kat bilik sendiri la pulak

lepas tu

sambung tidor la

sebab kelas pun tak start lagi

lebih kurang pukul 12 kot baru bangun

bagus tak anak dara ni?

haha

bangun tu pun bukan terus pergi mandi

lepak atas katil lagi

pukul 3 petang aku keluar dengan kawan-kawan aku

pergi jalan-jalan kat bandar Dungun je

yelakan,duit ptptn dah masuk

guna jelah kan?

hehe

time kat bandar

aku beli

SANDAL
SHOWER NET
GELAS PLASTIK
SHAVER

semua kaler pink!!

I love this

ahaks..

masa on the way balik

sandal yang tengah pakai tu putus

adoi.tau-tau je sandal aku ni

terus pakai sandal baru

malu la jugak sebab ramai orang lalu-lalang time tuh

huhu..

sampai je kolej aku terus tertidor atas katil

penat sangat

lepas tu bila dah malam ni biasa la

buat aktiviti lain pulak

makan ramai-ramai

iron baju

sebab esoknye kelas pukul 8!!!

Oh tidak!

akhirnya lepas berhempas pulas menghabiskan sisa-sisa minggu ni
aku pun selamat sampai kat rumah kesayangan ku petang tadi
apa misi aku?
ingat lagi tak?
cepat-cepat aku solat dan siap-siap untuk ambik gaji!!!
time ambik slip gaji sempat jugak la aku jeling-jeling kat slip gaji aku tuh

DAN

ternyata proses pengiraan gaji bersama kawan aku hari tu

SILAP!!!

aku malah dapat lebih dari yang aku kira!!
happy tu memang la tersangat happy
banyak jugak plan aku nih
pergh!
macam dapat satu juta ke kan?
huhu

okelah nanti esok la aku story
:))

Comments

Mr.J said…
hari pertama.... segan.

www.pengeRindu.com
SyerAgh said…
u blaja katne nie?uitm dungun?

Popular posts from this blog

life being as an accountancy student .

Resepi Tat Telur yang sedap memang sedap! :)

Resepi: Cornflakes Madu @ Honey Cornflakes