gila shopping. shopping gila.





SHOPAHOLIC. Oh aku memang suka gila shopping. Window shopping ke, door shopping ke..janji shopping. Perempuan manalah yang tak suka shopping kan? kalau ada tuh, errrr... anda normalkah?
Shopping dan perempuan macam isi dengan kuku dah. Shopping ni best. Seakan-akan terapi jiwa gituh. Haaa. Kannn?






Shopping barang branded tuh memang menjadi idaman semua la kan? yelah, nampak setailo sikit kan? eceh. Tapi kalau pandai pilih, yang tak branded pun nampak macam branded tau. aku ada kawan yang memang suka sangat beli-beli kat bundle. Perempuan tau. tapi bila dia pakai, nampak mahal lah! Auchh.. aku? Aku tak kisah branded ke tak. Ye ye aku nih. Aku beli branded yang biasa. Tadek lah mahal-mahal macam POLO, ED HARDY, ROXY, MANGO, dan yang seangkatan dengannya. Tapi aku tau korang-korang ada kan beli brand nih? Ish. Bukan tak berkenan cuma duit yang tak berkenan. Kalau tak, aku sebat je. Haha. Aku biasa beli TOM’S GIRL, CHEETAH, PADINI, DIESEL, VOIR. Haih.lupa lah apa lagi. Tapi biasa aku beli time sale. Kah kah kah. Baju paling mahal aku beli P&CO yang harga RM128 lepas sale! Gila ah. Siyes aku tak tau tuh harga sebenar. Aku dah salah tengok harga. Padan muka! Hua hua hua. Sian abah aku kena bayar. Keh keh keh.



Shopping sorang-sorang atau ngan kawan-kawan atau ngan family? Aku prefer ngan family kalau nak shopping banyak-banyak sebab nanti bapak aku lah bayar. Hehe. Naya abah aku dapat anak perempuan macam aku. Nasib baik sorang je. Kalau ramai, botak kepalo abah! Tapi kalau rasa ada duit sendiri aku lebih suka pergi sorang-sorang. Ngan kawan-kawan bukan tak best cuma nanti ada yang nak ke sana, ada yang nak ke situ. Rimas lah aku. So, baik aku pergi sendiri. Lagi pun aku jenis kalau nak, aku sebat je. Kalau orang lain susah, nak yang nilah, yang tulah. Penat aku tunggu. Dulu kawan aku penah cakap yang aku ni jenis senang shopping sebab bila nak yang tuh terus amek. Ish. Memang lah. Dah yang tuh berkenan. Kalau jumpa yang lain lagi cantik, letak balik baju tadi then amik yang lagi cantik tuh. Muehehe.



Dan aku jugak bukan jenis yang shopping 4, 5 jam sebab aku tak suka belek-belek baju banyak kali. Kan ada sesetengah orang yang sanggup duduk dalam shopping complex tuh berjam-jam semata-mata nak belek semua yang ada dalam mall tuh.  Bagi aku paling lama aku tahan 3 jam. Err.kejap je kan? biasa time nak raya, aku satu family pergi shopping kat KL. So, time tuh lama la sikit shopping. Masuk petang, keluar malam. Ibu aku paling susah nak shopping ngan dia. Sebab dia akan pilih betul-betul. Penat aku tunggu. . tapi itulah perempuan kan?

p/s: dah sebulan lebih aku perap entri ni kat draft. hua hua hua.

Comments

Unknown said…
biasanya perempuan gila shpping tapi sekarang ni lelaki pon sama..lelaki sekarang sudah pandai bergaya dan pandai memilih pakaian untuk dipakai.. jenama dan keselesaan itu penting selain pakaian yang menutup aurat mengikut tuntutan agama
cik ciput said…
suka shopping jugak, tpi shopping brg2 yg perlu je..hehe
ada mokhtar said…
gila shopping juga tapi tak ada la smpai tahap shopping barang branded je =)
Anonymous said…
haiihh jangan citer pasal soping la.
ni pon tengah bersabau tunggu gaji sebab nak soping sakan kat b.b! :)
Fariq Jalil said…
suka gak shopping,,
tapi duit asek takde je untuk bershopping,, makanya duk umah tido lagi baik.. heheh

Nak Mengelak Tapi Terkantoi Jugak
shopping mmg best kalau ade duit.. kalau takde duit.. bek tak pyh shopping !
Hizami Li said…
zami mmg susah kalau gi shopping.
sebab selalu tak tahu nak beli apa.
belek sana belek sini, tak beli2.
haha.
aibaks said…
leh lenguh oo lutut shopping lame2..
@Rozuan Ismail

huhu.betul tuh. lelaki skang ramai yg gile suping.
insyaAllah.. aurat akn di jaga ;)
@cik ciput

wah..bgsnye.jimat lah cmtuh. huhu
@ada mokhtar

huhu.betul tuh. branded time duit lebih je :P
@-iEkA DaRLink-

wahh.bestnye.. nak jugak..hehe
@Fariq

haha. sabo jelah ye :P
@..hizamirahim..

pehh..mmg jimat lah cmtuh.. haha
suke g tgk2 barg2 branded tpi tk pernah beli sbb tk mampu...juz tgk je...hehe
fiezah91 said…
haha..3 jam tak lama ke?
haha..kesian abah tu kena byr apa anak dia beli.. hehe
aku pun suka shoping!..haha..laki pun suka..best woo..kalau duit banyak lagi best..haha
Mr. Swift said…
Hello! Singgah sini lepak-lepak jap tadi dan ohh polo anda!
Btw lawa blog and happy blogging! And happy new year! :)

Psst : Bloggis Comel Buat Perkara Kelakar Tapi Tak Patut Jangan Tiru!
SyahmiFikri said…
wah2..

betul2.. sama gak.. suka beli brg branded.. tp beli 1 dah habes bnyak duet kann
Raji and Yeen said…
aku jenis xbyk demand
tapi kalau pergi shopping nk ak pilih sndri brg mmg lama owh
alih2 slalu end up xbli paper..
tapi kalau org blikan sng2 jer pakai

ps: ni bkn menagih simpati
hak2
Unknown said…
shopping besttt,.....kalo ada enough money ! phewww
FH said…
belanja aku kasut . hehe ;P
aibaks said…
len kli klu iqa ajak aibaks gi shoping.. aibaks tunggu kat baskin robins je la yerk.. haha
@nur aisya humaira

hehehe.. iqa pun tak mampu. ayah je byr :P
@gigi rongak

tadeklah lama sgt.hahaha

nsb lah.. :P
@iqbalhakimi

tau xpe.lagi byk duit lagi nikmat.haha
@SyahmiFikri

haha.tulah psl. kne bijak berbelanja :)
@Raji berkata

hahaha..susah lah org mcm kau nih.. :P
kalau aku sebat je.hahaha
@FH

hahaha.suke hati kau je..
@aibaks

pehh....terbaik lah.. ig tnk join skali..huhu
fatian athiea said…
iqa...







jom gi kuantan mimggu ni..


heheee..





iqa dah part bpe eh??








owg dpt redang4..




jom la campuswalking.hehehe








thyyunxthiya.blogspot.com
CIK TOM said…
shopping tue best!
mizayusof said…
iqa, perempuan memang gila shopping. miza pun sama. hehe. tapi tak boleh boros. hehehe
IronHeart2204 said…
3 jam ..
i x caye :-)
aibaks said…
uih.. mau patah lutut pastu nak join? klu ajak men bowling ke.. best gak..
sarah-najwan said…
akak kot org yg xsuka soping
jenis bila nk beli..pi terjah terus
xde window2..

ni jugak style hubby akak..huhu
jika soping gak..seme askar dan tentera bawak...riuh rendah mengejar askar..huhu
yana said…
shopping 2 sgt3 best..klu xbli brg pn stkt window shopping pn bez gk..
jln2 cci mta..hehe
Tapak Kaki said…
aku ada ramai jugak kawan pompuan yang tak suka shopping.. ok je dorang tu aku tengok.hehe
miss boc said…
http://says.my/boc/livegreen-wwf

suka shopping, tp takde duit cemane??

Popular posts from this blog

life being as an accountancy student .

Resepi Tat Telur yang sedap memang sedap! :)

Resepi: Cornflakes Madu @ Honey Cornflakes