14 January 2011

PEREMPUAN, jangan terlalu taksub dengan cinta.


.Assalamualaikum.

ADA APA DENGAN CINTA? phewww...salah satu cerita dari Indonesia yang meletup dolu-dolu. tapi time tuh aku tengah jakun sangat bab-bab cerita dari seberang so, memang aku tak amik port lah kan. tapi, tajuk cerita memang aku suka, loike, like, sampai lah ke sekarang ni.



soal cinta ni memang semua merasai, memberi, diberi. tapi untuk hakikat sebuah cinta itu adalah sukar bagi mereka yang idak memahaminya dengan betul. cinta bukan kepada manusia sahaja. tapi, cinta itu menyeluruh. cinta yang utama wajiblah kepada ALLAH SWT. kepada RASULULLAH SAW. kepada IBU BAPA. kepada semua makhluk ciptaan ALLAH SWT di muka bumi ini.



siapa yang tak pernah bercinta? kalau aku memang lah pernah. dari Form 2.haha. gila gatal aku. entah lah. budak-budak.. orang nak ada pakwe, aku nak jugak. last-last entah ke mana. yelah. aku bukan matang lagi time tuh nak bercintan-cintun nih. sudahnya, sekarang malas dah nak cinta-cinta lagi. Muehehe..






tapi kan, aku memang bengang lah sebab ada sesetengah perempuan yang terlalu taksub dengan cinta. kenapa lah eyk? sedangkan si lelaki permain-mainkan si perempuan. bukan semua lelaki macam ni tetapi apa yang berlaku sekeliling aku ada jugak macam nih. perempuan bukan main lagi cinta mati, sanggup buat apa sahaja. perempuan, tetap sabar dan sabar walaupun dah terang lagi bersuluh kalahkan spotlight yang lelaki tu curang. Haih.
               

                                                                                                 
memang sakit dan sakit sangat bila orang yang kita percaya permain-mainkan kita kan? tapi kenapa terus diamkan diri, tak buat apa-apa?



pengalaman ni, apa yang aku tengah lihat sekarang. dah terang-terang lelaki tuh curang kat kau, buat apa kau nak terus defend dia lagi? tolong lah bukak mata tuh sikit. tengoklah apa yang dia dah buat kat kau. Kau menangis, meraung, sakit hati setiap hari sebab dia, tapi kau jangan jadi bebal sangat boleh tak?



aku tak paham kenapa sanggup lagi tunggu sedangkan semua benda dah terang. kalau aku dah lama tinggal sebab ada orang yang lebih baik menanti kau. tak paham aku. bila aku tanya macam mana, jawab tak layan lah, tak amik tau lah. tapi bila tengok mesej, kemain lagi kau eyh.



tak serik-serik lah kau nih. aku sendiri tengok pun rimas. orang buat kau macam tadek perasaan, tapi kau boleh je pertahankan dia lagi. Uhhhh.. perlu ke terlalu taksub dengan orang macam tuh? tolong lah fikirkan diri sendiri sebelum fikirkan dia.



mungkin akan ada yang kata lain dari aku tulis lepas nih. tapi siyes aku cakap kalau korang kat tempat aku korang akan sama geram dengan perempuan yang terlalu taksub dengan cinta dari seorang lelaki yang terang-terang tadek perasaan langsung. lepas tuh bila ada masalah, MENANGIS. Ahhhh..







Ya, CINTA ITU BUTA. tapi jangan sampai membutakan diri sendiri.

terima kasih sebab sudi baca. baca ke? eh.

29 Love Note (s):

Fariq said...

entri utk pempuan,, so skip terus ke bahagian komen,, ngeh3x..

Miza Yusof said...

pernah terjadi dekat kawan miza. gila punya cinta mati sampai so bf scandal dengan junior pun "it's okay" nak jugak dekat si bf. sendiri makan hati sampai kawan nasihat pun tak nak dengar. betul lah "cinta itu buta"

~fais~ said...

huhuhuhu
btol 2..
cinta pada yg sudi

syamimi fatin said...

btul... tp perempuan kalau dh sekali dia syg, susah nk lupakan kn? tpi kalu dh laki tu tadek perasaan, perempuan pulak terlalu taksub, itu buta namanya

..hizamirahim.. said...

hehe.
mungkin perempuan tu inesen.
XD

Jejaka Terhangat said...

entah la..macam kat hidup ni takde benda lain selain cinta..asyik2 cinta yg dicari dulu dalam hidup..takde matlamt hidup ke? baik lelaki atau perempuan, jgn terlalu taksub dlm bercinta sblm kawen..nnti diri sendiri yg frust menonggeng kalo jodoh tak sampai..

Jejaka Terhangat: Teka-Teki: Apa Jawatan Sebenar Datin Seri Rosmah Mansur?

f_aRa_aINa989 said...

setuju2...x boleh taksub sangat..kalau dh bersuami xpe...hehe

SIELA MIKAIE said...

betul3...akak sokong...
akak pernah rase semua tu dulu..
now dah tak berapa taksub sngt...hahahaaaa...ponat eh layan...

♠ aQ.DaN.pUtera.kU ♠ said...

pernah jatuh kerana cintaa...:(

Rt-qaH said...

mornink yunk..

a'ah love is blind sampai org sanggup buta hati demi cinta. tp tQaH pernah la zaman cinta monkey2 dlu..hehehe..nangis sampai nak rak ye sbb cinta. =) semua org pnh alami bnd ini..:)

mie said...

jangan membutkan diri..
nak menarik, bercinta dengan tuhan..

loLaa_nurafizza said...

sgt suka ngn sajak 2..

p/s:sajak ker?hehehe..

siti fatimah said...

jangan kemaruk bercinta ! huuuu :(

NOOR FATIN said...

cinta itu indah kalau kita tau menghargainya :)

nora said...

why? why? tell me why??
nape emo ni

cool tarik nafas pastu jgn hembus selama 30 min tau

lallalala =)

Illiana Hidayah said...

pernah dan ada pengalaman ngeri bab jantan curang..
bagi masa kat diri untuk cure, sampai 1 masa bangun dan tak berpaling lagi~

iEra NaDiRa said...

Tak suka perangai sesetengah perempuan yang merajuk meraung menjerit menangis tak tentu hala sebab kena tinggal boyfie. Eeii.. kang i lempang baru mau tau. =___="

Nak nanges, nanges la.. memang itu satu kepuasan. Tapi kalau dah teruk sangat... melampau la. Baru boyfriend, bukan husband.

{ehh rasa pelik cakap sal benda ni.. aku tak normal ke.. 0_o)

OMG. Hahaha. =P

iqbalhakimi said...

urm..aku pernah ditipu dan dikecewakan perempuan lagi sedih oo...

=(

jom kita buat hari mala sedunia..haha

shazmonaz said...

salam persinggahan dari rakan blogger baru.. alang2 singgah dkt blog saya, jadilah follower terus.. http://shamonaz.blogspot.com

Encik Psychopath said...

bila berbicara tentang cinta. saya pun antara yang buta.

farysa said...

sebenarnya cinta tak buta
tapi manusia yg menyebabkan diri mereka buta akibat cinta
=))

FH said...

cinta sejati tak perlu di cari. ia datang sendiri. kot laa.. hehe

Tapak Kaki said...

pergh.. form 2 dah bercinta. steady!hehe

nabila riduan said...

kak..., nk nangis pun ade gak ni....
:'(
im deeply in love..!!!

aibaks said...

cintai la diri sendiri melebihi cintai orang lain selain cinta kepada Dia dan keluarga...

kay yea said...

love is blind.......kowt~

misz molecule said...

grrrr...
thanks 4 da advise dear..
sory..bru bleh bw..

armie said...

Pompuan cam ni aku da jumpe, memang nak kena lempang dulu baru sedar diri kut!! Duk hegeh2 macam jantan 2 bagus! Fcuk!!

sitizana mansor said...

meluat betoi aku kalau yg taksub sgt dgn cinta ni..mcm x menyempat2..yg muda jenih muda...yg cinta tua jenih tua..kang aku kutuk ..ckp aku jeles sbb aku single..mmg la aku single..sbb ak nmpk ampa yg taksub sgt kt cinta ampa tu mcm nk bunuh dr sndr ja...ikoot jaa apa kata jntan..hish...

Copyright© All Rights Reserved Puteri Iqa Izyan