21 October 2010

bila si ibu dan anak gigih nak beli eskim


.Assalamualaikum.

Dengan gigih adik aku lari

“along! Along! Ade aiskrim.. nok duet”
Ye!aku sangat suke jadik tukang cop duit untuk adik aku

“so?”
Aku still buat dek. Duk layan lappy.

“cepat r...nok beli aiskrim”

“sebok la.g amek duit dalam bilik. Dalam handbag atas kusi”

Lari bagai masuk sukan olimpik je adik nih! Haih!

Sebenarnya aku nak cite yang tadi aku beli eskim Paddle Pop ngan pakcik bawak motor tuh.
Ingat tak? Dolu-dolu kan selalu sangat ade yang datang jual aiskrim ni.
Paddle pop la
Mat kool la
Sambil tuh ade muzik-muzik kat motor dieorg
Sekarang dah jarang aku nampak

Mak aku pun sama naik tadi
Semangat die lari-lari walaupun baru lepas mandi

“long! Long!”

Ni mesti nak jugak nih. Aku bermonolog dalaman. Ehek.aku pusing kepala then,

“beli se.nok gok”

“hah..beli dh pon nih”

Aku tak lupe la belikan untuk mak and ayah aku.hehehe

Pastu lak tadi pakcik tu bagi souvenir untuk adik aku..

Tengok2..

*ni cd hape tah.tak tgk lagi*







xoxo



terima kasih sebab sudi baca. baca ke? eh.

2 Love Note (s):

adrinaqamarina said...

rina suke paddle pop! yang kalerful tu. sedap dap dap

puteriqaizyan said...

rina! tadi beli eskim tulah.hehehe :p

Copyright© All Rights Reserved Puteri Iqa Izyan