semua orang cakap BEST. tapi aku cakap TAK BEST.






orang cakap SECRET RECIPE tu best sangat-sangat. sampai ade yang menjilat jari. sampai ade yang termimpi-mimpi nak makan kek tu. bile sebut je, secret recipe, semua jadi macam tak tentu arah. semua rasa nak makan cepat-cepat kek tu. secret recipe ni mmg benyak secret la dalam adunannya. aku tumpang bangga la kat pencipta secret recipe nih. tapi, aku tak! bagi aku secret recipe biasa-biasa je. lagi sedap kek coklat homemade. kan? bile aku makan kek tu,aku rase tak best., tekak aku rase mual orang lain makan, memang syok giler.




NUTELLA pun same. nampak best kan? coklat yummy-yummy gituh. kawan aku punya la gile kat nutella ni. sampai meleleh air liur dia bile cakap pasal nutella. nasib la tak sawan kawan aku tuh. nutella ni mahal dari yang lain. serious bapak mahal nutella ni.tapi berbaloi la kan sebab ramai menggilai nutella..tadi aku pergi kat POK ENG TENG. pasaraya kecik yang memang ramai kenal especially budak-budak UiTM DUNGUN dan POLITEKNIK DUNGUN. aku pergi situ nak beli butterscotch. huh. best kan? pastu aku nampak nutella. yang paling kecik RM 9.90. wow.mahal daripada biasa aku beli yang lain. tapi, aku try beli sebab semua orang cakap best. tadi,aku baru lepas rasa nutella nih. rasa macam biasa je. kenapa eyk? tang mane best tuh?

apa dah jadi dengan deria rasa aku? secret recipe yang ramai gila orang suka dan nutella yang ramai menggilainya, boleh pulak aku cakap biasa je bagi aku. ya..mungkin inilah orang cakap..
lain orang, lain citarasanya. kite ni perlu bersyukur dengan apa yang ada sebab bukan semua orang dapat merasa nikmat dan kesenangan yang kite miliki. 

Comments

Kak Amy said…
salam...

amy pun same cam awak..sebab x suka sangat hehehe...

jemput ke sinar raudah

http://sinarraudah.blogspot.com/2010/10/i-want-to-change-my-life-can-i.html
wah! ade geng! wehuuu :p
SyerAgh said…
mkan nasi lemak lagi best!
syeragh: hmm..tau xpe.lg kenyang dan berbaloi.huhu
Tapak Kaki said…
menda ni menggemokkan ok..hehe

Popular posts from this blog

life being as an accountancy student .

Resepi Tat Telur yang sedap memang sedap! :)

Resepi: Cornflakes Madu @ Honey Cornflakes