07 October 2010

perempuan ni pengotor la!


.Assalamualaikum.

aku ni rase nak marah betol la. bukan ke kebersihan tu sebahagian daripada iman? as a Muslim, memang dah terang lagi bersuluh la kan kite kene jage kebersihan. tak kire lelaki mahupun perempuan. dari kecik mak aku selalu ajar aku supaya sentiasa jaga kebersihan. tapi, aku macam biasalah.. bersih jugak cuma barang-barang aku bersepah. hehe. tapi kan, aku memang tak suke ade sampah dalam bilik aku. yeke? cek sikit bilik aku kat kolej ni.. hah..ade jugak sampah. hehu. tapi kalau sampah kering aku tak kisah sangat sebab boleh ambik, kutip dan buang. tapi kalau sampah basah, aku mcam penggeli sikit. hehe. tong sampah depan bilik aku pon aku tanak bukak sebab geli. demand betul aku kan? macam la anak orang kaya. padahal anak orang kampung je. hehe. 

aku sebenarnya bukan nak cakap pasal bilik aku tapi aku nak cerita pasal bilik mandi dan tandas kolej aku ni. bukan aku nak memalukan kaum aku sendiri tapi aku nak mengingatkan kaum-kaum hawa sekalian supay sentiasalah menjaga kebersihan. 


taraaa!! sesape yang bergelar perempuan mustahil la tak kenal benda ni kan? ni pantiliner. kalau sape-sapa yang tak tau la. aku sebal dan geram sebab setiap kali aku duk kolej mana-mana pun, mesti ade pantiliner yang dah digunakan ni dalam bilik mandi mahupun jamban! aku tak faham la. pengotor betul la perempuan ni. maaf. tapi tulah hakikat. tak boleh ke korang buang pantiliner tu dalam tong yang dah disediakan??? jijik sangat ke? eyh. hello.. tu korang punye. korang pakai. ape yang nak gelikan??? dah pakai, buang la. kalau geli sangat, lepas buang, basuh tangan dengan handwash. senget betul la korang ni. kitakan duduk ramai-ramai dalam satu kolej. korang tak jijik ke tengok bende alah ni bersepah je?? kesian kat makcik cleaner kene kutip dan buang. tolong la eyh. sendiri punye, sendiri pakai, sendiri buang la. paham tak? aku geli betul masuk tandas perempaun kat kolej ni. 

hmmtandas kolej lelaki macam ni jugak ke? ke teruk lagi? pandai-pandailah jaga kebesihan oke? korang semua dah besar panjang. tau gune otak. tau gune akal. beljar universiti tapi benda kecik macam ni pun tak boleh nak handle.!

terima kasih sebab sudi baca. baca ke? eh.

1 Love Note (s):

Tapak Kaki said...

yucks.. i cant even imagine that..haha

Copyright© All Rights Reserved Puteri Iqa Izyan