04 December 2010

Day 04 - A habit that you wish you didn’t have | Melatah


.Assalamualaikum.

MELATAH

aku tak nak melatah woo. korang melatah tak? kesian kan kalau kena kacau ngan kawan-kawan. tapi aku tak kesian. aku lagi buat adalah. hahaha.. kesian si nisah. selalu kena dengan aku. tak pun classmate yang lain. hehe. best kacau dia sebab dia tak teruk sangat melatah. kalau teruk aku tadek la kacau sangat kan. huhu.

arti yang melatah yang aku ingat Ieda Moin dengan Noorkhiriah. pernah tengok kan dieorg ni melatah? saket perut aku duk gelak. haha. hah. kena kat batang hidung sendiri baru kau tau. orang cakap kalau kita selalu kacau orang melatah nih, nanti berjangkit kat kita. yeke? fakta atau auta nih?

kalau dia melatah biasa-biasa je takpe. cuma aku takut kalau melatah melarat. macam mak kawan aku. hehe. tergelak-gelak aku tengok anak dia kacau. tapi nasib baik cepat sedar. kalau tak, habis lah. sampai ke sudah.

tapi satu je aku tak suka bila tang melatah nih. mencarut! kenapa eyk bila melatah perlu mencarut? sebut yang perempuan punya, sebut yang lelaki punya. ke memang tak boleh kawal eyk? aku rasa boleh je. mind set tuh penting.

tanamkan dalam hati tak nak melatah yang mencarut pelik-pelik. malu lah weh. nak-nak kalau kat depan orang ramai. ada je orang sekeliling aku melatah macam tuh. kadang-kdang yang macam buat-buat pun ada. menyampah aku tengok. nak je aku tenyeh-tenyeh muka dia. elok-elok tak melatah, gatal nak buat-buat. 

kita boleh kenal orang tuh betul-betul melatah ataupun dia buat-buat. kan???? lelaki pun ada jugak melatah. bukan perempuan je tau. lelaki pun sama. aku rasa ramai yang macam buat-buat melatah. lepas tuh duk sebut perempuan punya. cait. bengom ah.

korang melatah? atau kawan-kawan melatah? suka tak usik-usik dieorang? jangan usik sangat tau. kesian dieorg.penat...

terima kasih sebab sudi baca. baca ke? eh.

14 Love Note (s):

adrinaqamarina said...

rina pon tak suka tengok orang melatah., kesian la. nak ag yang jenis cakap bukan3, ag la.

tapi seornok kacau diorang. hehe.

ag buruk kalau lelaki yang melatah.

ada kawan rina, lelaki la, dye jenis melatah. dye pesan dengan ktorang, kalau dye melatah, tampar dye. lama3 kena tampar, dah oke.

haha.

hamzah ian said...

grrrr

Hasrol Nizam said...

tak melatah, tapi org2 tua ada la yg melatah. bila kita tak usik. org lain pulak yg usik. gelak2 tgk diorg. tapi kesian jugak

Pendapat anda?
blog Serol-Nizam

Fakhrur Razi berkata said...

benda yg kita sebutkan tuh bergantung dgn penggunaan ayat yg kita biasa owh..
kalau asyik berzikir
melatah pun nescaya keluar ayat2 yg bersih juga
hohoh tapi ad ker org melatah sbut cm nih? =.="

ps: aku pun suka gak kacau kawan ak smpai dia kena alert tiap2 kali ak dekat... haiii kesian

Tomato Gurl's Life said...

wah muda2 ade simptom melatah ye dik..

Puteri Iqa Izyan said...

@adrinaqamarina tulah.melatah mencarut2.. haih.

best kan?kdg2 gelak smpai kuar air mate..haha..

eyh.lelaki?biar betul?haha

Puteri Iqa Izyan said...

@hamzah ian terase ke? haha

Puteri Iqa Izyan said...

@Hasrol Nizam haha.sekali sekala best la jugak.tp kesian.. huhu..

tp entahlah.mcm best.hak3.

Puteri Iqa Izyan said...

@Fakhrur Razi berkata huhu.ade je.kwn aku tulah.apa yang kite sebut baik2..die melatah baik la.

kalau tak baik,tak baik lah.. haha..

uiks.kejam kau.tp aku pun mcm tuh.haha

Puteri Iqa Izyan said...

@Tomato Gurl's Life huhu.tulah cik tom.bhye betul :P

::FAIZ FARISH:: said...

setuju ngan adrina

..hizamirahim.. said...

hehe.
kdg2 ada yang buat2 melatah.
lepas tu, benda tu jd habit.
tak pasal2 melatah tu dah sebati.
adeh.
XD

Puteri Iqa Izyan said...

@::FAIZ FARISH:: bagus :D

Puteri Iqa Izyan said...

@..hizamirahim.. tau xpe. saje2 gatal nk jugak melatah :P

Copyright© All Rights Reserved Puteri Iqa Izyan