24 November 2010

cinta itu tak bererti memiliki...


.Assalamualaikum.


entri sedih lagi kah? oh. bukan la. kalau dulu, ye. memang aku sedih gila. sapa yang tak sedih kan? bila orang yang kita sayang tinggalkan kita dengan alasan yang sangat tak kukuh. I'M NOT HIS TASTE. what? ah. susah la kalau semua nak ikut taste masing-masing kan. jodoh pertemuan itu di tangan Tuhan. memang dah ditetapkan sejak azali lagi. tapi tu bermakna kita hanya duduk menunggu dan tunggu dan tunggu hingga jodoh tu datang bergolek. usaha la kalau mahu yang terbaik. sesungguhnya lelaki yang baik adalah untuk wanita yang baik dan begitulah sebaliknya.

eyh. kalau bukan entri sedih, pehal aku buat ayat macam sedih? muehehe. mana adalah. life must go on kan? kumbang bukan seekor. banyak lagi kannnn? begitu jugak dengan bunga. bunga bukan sekuntum. semalam kawan aku call. borak-borak dan termasuklah mengumpat. opps. hehe.

kawan aku :  sekarang ngan sape?
aku : hahaha. mane ade. aku malas la.

kawan aku : haha.yela tu mu.
aku : siyes ah. aku tadop perasaan lagi setakat ni. tunggu aku kurus, comel sket, then aku nk cari yang hensem2.hahaha

lepas peristiwa kena tinggal dek kerana alasan yang tak munasabah, aku dah nekad senekad-nekadnya takkan terima cinta lagi. wohooo. macam mana la aku nak kawen nanti kan?

satu je prinsip aku pegang. walau jahat mana pun dia buat kat kita, jangan kita balas balik. kalau dia untuk kita, dia pasti akan kembali. percayalah.... jangan paksa diri untuk mencintai seseorang. biarlah cinta itu hadir dengan keikhlasan. kannnn??


ehem ehem. buleh dak jadik doktor cinta nih? 

terima kasih sebab sudi baca. baca ke? eh.

24 Love Note (s):

athiea said...

sumpah sakit hati kena tinggl!!!!

adrinaqamarina said...

kalau nak tinggalkan tu, alasan beriban-riba kuar, kalau dah tak suka tu, macam3 alasan kan? grr

apezs shah said...

wah sakan berceritakan hal cinta.
CINTA nie dtg dan pergi je u,...
YG setia adalah orangnya..;)

Khairy said...

piwet..jiwang beb. Aku pernah gak baca, jodoh tu actually kena usaha gak. MAna boleh bergantung pada takdir je...kadang2 pikir betol gak

rabiatul said...

kte senasib. ditinggalkan tanpa alasan munasabah. tak payah fikir psl ni da. biar die dtg sndri :)

Cik Gallus Gallus said...

kalau tak nak sakit biar cinta datang sendiri bukan kita mencarinye..

oshin said...

hukhuk. yupe thats true . sokong2

Puteri Iqa Izyan said...

@athiea ish2..sabar2 :))

Puteri Iqa Izyan said...

@adrinaqamarina kan? kan? lelaki nih...haih..

Puteri Iqa Izyan said...

@apezs shah hahaha..tau xpe.ghase nak bercinta balik kot.hahaha.. :))

setuju! ;D

Puteri Iqa Izyan said...

@Khairyterjiwang pulak..haha..

mmg la.kalau tunggu je, smpai tue la tadek..huhu

Puteri Iqa Izyan said...

@rabiatul hmm.setuju. tp kne cri yang terbaik jugak tau ;)

Puteri Iqa Izyan said...

@Cik Gallus Gallus yes cik gallus! :D

Puteri Iqa Izyan said...

@oshin hehe :))

hiro said...

susah2.

Puteri Iqa Izyan said...

@hirohaih!

Ziey Zain said...

yess, sy pun baru kena. xpee, biar je die tuhh,..tue maknanya Tuhan da siapkan tuk u yg lebih baik dr dia,..insyallah =)

nanie said...

satu je sy nk psan,
jgn diet sbb cinta :)

acik Dieyla said...

mmg sedeh kan lau kne tgl cm 2...kadang2 tkot tuk bercinta nie..sob2

KimiCnoL said...

what u did,u get back..relaks sudah~hehe
JOM BACE ENTRY BARU
"1.Dr Rozmey idola hatiku"

"2.Kelebihan Ayat Ruqyah"

Puteri Iqa Izyan said...

@Ziey Zain kan? we will get a better person ;)

Puteri Iqa Izyan said...

@nanie hahaha..ngek r mu nih.kantoi aku.haha

Puteri Iqa Izyan said...

@acik Dieyla huhu.tau xpe. but life must go on :))

Puteri Iqa Izyan said...

@KimiCnoL yup.that's right :D

Copyright© All Rights Reserved Puteri Iqa Izyan