Perempuan itu Bunga, Teddy Bear dan Coklat | Alahai Perempuan I

Kalau entri lepas aku hanya cerita pasal perangai lelaki, so,kali ni aku cerita pasal perempuan pulak la kan.tak adil jugak kalu lelaki je.kang tak pasal-pasal orang ingat aku nak kondem lelaki.keh keh keh.perangai-perangai lelaki yang lepas bukan bermaksud aku nak kutuk-kutuk lelaki tetapi kenyataannya begitu. Ha ha ha.kannn??

Perempuan yang sinonim dengan bunga, teddy bear dan jugak coklat.ada ke perempuan yang tak suka tiga benda ni?ade je kan?ada yang alah dengan bunga,ada yang alah dengan bulu-bulu teddy bear,ada yang takut makan coklat sebab gemuk.hehe.

Bunga

Siapa yang tak suka bunga?cepat cabut bulu ketiak.opps! terlucah.hehe. pernah dapat bunga tak? Aku pernah.itulah bunganya dan kali pertama aku dapat beberapa bulan lepas.tapi,tu kisah lama la kan.tanak ingat...perempuan ni suka bunga apa eyk?kalau aku,suka bunga ros pink, bunga lily, bunga tulip, bunga carnation.suka tengok bila keluar pergi mana-mana dengan buah hati then dapat bunga, ala,macam dalam cerita-cerita tuh.aku ni berangan jelah ye..hek.

Teddy Bear

Aku tak tau la kan kalau ada yang alergic dengan teddy bear ni.untung la pakwe dieorg sebab takyah susah-susah nak belikan teddy bear.tapi,kalau aku memang suka gila dengan teddy bear sebab lembut je kannn?tapi,aku bukan la pengumpul teddy bear sebab tadek orang nak bagi kat aku. Huk huk huk.malang betul.kalau ada pun yang kecik-kecik cinonet je.tu pun sebab kawan-kawan bagi hadiah birthday dulu-dulu.sekarang?wish jelah.tak pun main tepung.korang-korang mesti pernah dapat kan?

Coklat

Ini adalah feveret sepanjang zaman aku.ingat lagi balik cuti sem ahad lepas.sampai je kat rumah terus bukak peti ais then nampak coklat,so,rembat terus la.hehe.ada siapa-siapa tak suka coklat tak?bak sini ah kat aku.dulu time sekolah menengah ada je aku dapat coklat dari pakwe aku.haih.gatal betul.tapi dia tak bagi terus kat aku cuma guna posmen yang jugak budak kelas aku.kiteorg lain-lain sekolah.yang penting dia bagi Cadbury Black Forest.dan dia jugak la orang yang pertama ajar aku makan BlackForest sebab selama ni aku suka yang milk chocolate je.

Bunga, teddy bear dan coklat memang tak dapat dipisahkan kan?tapi bila aku dapat rasa semua ni lagi?sedih sedih.. huhu

entri lepas ni : PEREMPUAN & TEPUNG 

Comments

Kak Amy said…
salam..

amy lebih suke teady bear..
SIELA MIKAIE said…
heheheeee....

perempuan takkan lari dgn semua nie..

:):):):)
ynn said…
coklet paling best...;D
@SIELA MIKAIE tau xpe sis,dah mc bff :P
apezs shah said…
betol kkdg pelik kalau ada yg xsuka nie hehe.. tapi xseramai itu saya rasa.. mesti ramai wanita yg mginginkan.
Anonymous said…
suke entry nie..
saya suke ros kaler biru..ssh kan nak cari??
hehe..kat umah ade 7 ekor teddy bear..sume tu org kasi..segala2 dari ex..haha:p
i do love vochelle hazelnut..dulu tyme skola mnengah tiap mggu sumone 2 kasi..heee~suke2:)
.aira. said…
coklat itu kelihatan sedap gila *errr. haha ~___~


new entri xD :
the truth bout perempuan named girl
Ain Zulaikha said…
sy suka bunga, sy suka coklat.. rasanya orang yg tak suka bunga adalah orang yg alah kepada bunga kot.. hahaa..

coklat lak kalau org tak suka sebb takut gemuk.. agak2?
Khairy said…
ada tak lelaki suke bunga, teddy bear ngan coklat...hehe
Dyla Dahlan said…
kalo pkwe kite balik dr outstation, sllunye dia bawakkn skali ros pink..sllu mcm tu..tp sbnrnye kite nk ros merah..iskk T.T
Cik Bulat said…
Bunga : suke sgt3!

Teddy bear : suke jugaklah..:D

Coklat : errrrk! tak suke! hahaha
Jamal Rafaie said…
Apa kaitan bunga mawar dengan wanita?
@apezs shah betul..
not at all ekceli. ;D
@BUDAK NAKAI amboi.nk ros biru.demand betul munie nih.huhuhu..
@.aira. hehe.tau xpe kan? rase nk mkn je..
@AiN Z hehe.alah bunga?pelik tuh :P

errr.coklat tak menggemukkan ekceli.. huhu :D
@Khairy hahaha..agak2? nnt nak survey..hehe
@Vintage Rose wowo.so sweet.. jeles ah..
:P
nk jugak..huhu..

xpe..ros jugak.hehe
@Vintage Rose wowo.so sweet.. jeles ah..
:P
nk jugak..huhu..

xpe..ros jugak.hehe
@PiKOk tak suke coklat? huhu :P
cahaya mata said…
saya x pernh dapt semua tue dr lelki...saya x cantik kottt
adrinaqamarina said…
sebabkan tak de eskrem, rina pilih bunga la. hahah. ha dengan coklat.
CIK TOM said…
cik tom suka coklat...cik tom plg xsuka teddy bear..hehe

pasal pertanyaan izyan...cik tom dah jawab dengan update entry yg sama di link;

http://tomatogurlslife.blogspot.com/2010/11/tutorial-guna-code-table-untuk-kemaskan.html
@cute1986 oh sayang..it's not about cantik or tak.sy pon tak cantik ok.

tp kalau lelaki tu jenis romantik,mmg die akn bg.hehe
@adrinaqamarina hehe.lupe lak nak cakap pasal eskim :P
@Tomato Gurl's Life wee..cik tom tak suke teddy bear? :P

thank you so much cik tom ;D
Syafrizal said…
macam-macam ada
tapi iqa tak boleh makan coklat banyak sgt
nanti gemukk haha
@Syafrizal oh.tersentap di situ.. haha :P
NisaAdnan said…
LOVE choclte gile2 ^^

Popular posts from this blog

life being as an accountancy student .

Resepi Tat Telur yang sedap memang sedap! :)

Resepi: Cornflakes Madu @ Honey Cornflakes