Cerita Kreatif

biarkan header ini terpampang di sini. baca dulu cerita aku yang karut lagi mengarut. eyh. fakta tau!

Alkisahnya, aku baru je berjinak dalam dunia blog. tapi aku tak la sejinak kucing comel ni. tapi senyuman aku secomel  ini kan?

blog ni best. ada cerita seram. cerita lucu. cerita sedih. semualah kan. tapi aku paling suka bila part yang boleh buat aku senyum macam kambing kat bawah nih. tapi aku takla pakai braces sebab gigi aku dah susun elok-elok. kambing ni je kot masalah ngan gigi dia. haha.

nak jadi blogger bukan mudah. banyak rintangan yang aku harus lalui. korang pun sama kan? aku kena perli kat facebook ngan kawan-kawan aku. cait! ape aku kesah. bukan aku menyemak kat wall dieorang kan? nak jadi blogger hebat susah.. kadang-kadang kita di bawah, kadang-kadang kita di atas. bila di atas, jangan cepat lupa diri tau.

jadi blogger jangan riak. jangan sombong. bila ada yang susah kena lah saling tolong menolong walaupun itu blogger baru ke, blogger otai ke. bukan ke ringan sama dipikul, berat sama dijinjing? tengok, beruk ni pun pandai tolong makhluk yang tak sama spesies dengan dia. anda?

bagi aku, dunia blogger hebat. dapat ramai kawan. kadang-kadang aku rasa kawan blogger lebih jujur dari kawan depan mata. walaupun blogger ni alam maya je. tapi bila blogger baru dengan blogger otai bergabung, meletup! ah! macam lagu stacy ngan adam

macam mana korang cari idea nak merepek eyk? adakah time korang tengah melabur dalam toilet? haha. ataupun time nak nak tidur? ataupun macam si comel kat bawah nih? kalau aku, tambah item sikit lagik. makanan! haha. tapi disebabkan aku ni anak dara trang tang tang, kaki aku takla sampai ke atas. hilang keayuan aku nih. ayu ke? huhu. tak senonoh nih. korang jangan macam ni ye.

duduk sorang-sorang sambil tengok skrin sambil tengok blogger-blogger hebat. termenung kejap sebab terfikir bila la nak jadik macam dieorang ni kan? eyh. bila nak dapat BE nih?? see, gorilla pun dah termenung sendiri. 

sekian sahaja entri kreatif aku yang tak kreatif langsung. ngee~~ oh abang ketul-ketul, thank you very the chipsmore sebab suruh buat nih. hehe. tak la. aku sendiri nak join. nak join? sini jum =) 
vote la haku... hehehe

Comments

adrinaqamarina said…
kadang3 time kat dalam toilet pon dapat idea jugak. hahah. chehs.

gambar paling chumil part kucen tu, and paling kelakar, part beruk tu. hahah.
@adrinaqamarina hehehe..tau xpe kan? tak timing betol2. hilang mood dlm toilet.huhu...

mmg pon.menawan gituhh.hehe
azzey said…
Puteri Iqa Izyan: kreatf! jd blogger mmg kena kreatif kan!
@azzey ngee~~ mane ade. huhu

yup2,,jari blogger sume kreatif bile letak je atas keyboard :P
Linglung said…
gua selalu dapat ilham masa dalam jamban..serius tak tipu. tp gua sendiri xtau kenapa..
Mr. N said…
mak aih...ahahaha ....

http://sembil9n.blogspot.com/2010/11/cerita-kreatif.html
@Linglung yeah! inilah jawapan yang tepat! gua suke2.. hehe

*dah dua jawab nih.
cimOt said…
sangat setuju part jamban tuh!!time tengah meneran tuh tros terteran idea2 yg mcm2..hahaha
nur said…
kreatif tuh.. hmm
ALL IN ONE
iyou said…
gudluccccckkkkk!!!! =)
@cimOt weee.betul2..time2 tu lah ade idea.haha
mush said…
gud luck...

eh...KLCC ada buat purple day...
ngOmel, ngumpat & mengata: Suria KLCC purple day
dtg dr blog abg ben..
sungguh kreatif idea anda...

gud luck...
@belalang hijau ngeh3..biasa jelah..
;))

thanks ;D
Anonymous said…
best2. layannnn. ahaha
Hizami Li said…
hehe.
kdg2, takde idea dah.
=.=
@..hizamirahim.. blogger femes takpe.. hehe :p
cikpuanhady said…
heheheh..nice one..
Unknown said…
g0od luck !! ^_^
shahazrin said…
good luck, nanti baca yang saya pulak eik..
AiDaRazali said…
Congrats dik..caya la..kreatif bangat ni..good luck k..:)
@AiDahehe.thank you sis.

ala.biasa je.rmai lg bgs2.. ;D
ENCIK TIKUS said…
bersemangat gua baca
@Encik Tikus bgs2..gua suke smgt lu. haha
Anna Boleyn said…
kreatif! good luck! :)
Anna Boleyn said…
kreatif! good luck iqa..! :)
@Anna Boleyn weeee... thank you kak anna ;D
mizayusof said…
salam singgah. pertama kali singgah disini :)
good luck :)
izzanis said…
salam kenal puteri~!

tq sudi dtg blog.. ;)
@Miza Yusof wee.thank you so much for coming ;)
@eezance salam kenal jugak :)

no biggie :D
Anonymous said…
kreatif sgt2!
@Lelaki Ini hehe.tadek la.biasa je :))

thank you ;D
saljuhumairah said…
salam kenal...
gudluck..
CekLa said…
jalan disini, jom undi CekLa dalam contest cerita kreatif BA!
Farahiyah Jasmi said…
hehe kreatif jgk cite neh. gudlak ye! datang la bace n3 sy plak! :)
nurayunni said…
entri terbaik :)
Hasrol Nizam said…
biar apa orang kata. yang penting kita teruksn niat baik kita nak blogging tu..insyaAllah kita mampu bertahan.. =)
yut said…
best apa blogging dr duk hadap fb letak status yang ak apa..nak beraklah,nak tidur lah...hahahahaha..2 bukan status aku status org lain..hua hua hua,...

Popular posts from this blog

life being as an accountancy student .

Resepi Tat Telur yang sedap memang sedap! :)

Resepi: Cornflakes Madu @ Honey Cornflakes